Fight Song/Rachel Platten 

私がネガティブになったときに
聞いた歌です。前向きになりますね
※勉強のため、洋楽を楽しむために和訳したものです。

―――――――――――――――――――――――――――――――――
Fight Song.jpg



Fight Song/Rachel Platten(ファイト ソング/レイチェル プラッテン)

Like a small boat on the ocean
海に浮かんだ小さなボート

Sending big waves into motion
大きな波が押し寄せることがある

Like how a single word
たった一言が

Can make a heart open
心を開かせるように

I might only have one match
一本のマッチしか持っていなくたって

But I can make an explosion
大爆発は起こせるもの



And all those things I didn't say
いままで口にしなかったすべてのこと

Wrecking balls inside my brain
頭の中で鉄球がぶつかる

I will scream them loud tonight
今夜、その言葉を叫ぶの

Can you hear my voice this time
聞こえる?私の声が



This is my fight song
これは私の闘いの歌

Take back my life song
人生を取り戻す歌

Prove I'm alright song
私はもう大丈夫だって証明する歌

My power's turned on
準備はできてるの

(Starting right now) I'll be strong
(今、始まる)強い自分になるの

I'll play my fight song
この曲をかけて頑張るの

And I don't really care if nobody else believes
誰も信じてくれなくたってかまわない

Cause I've still got a lot of fight left in me
だって私にはまだ闘う力がみなぎっているんだから



Losing friends and I'm chasing sleep
友だちも失って、夜もなかなか眠れない

Everybody's worried about me
みんな、私を心配してる

In too deep say I'm in too deep (I'm in too deep)
私はどっぷりはまり過ぎだと

And it's been two years
あれから2年が経って

I miss my home
前いた場所が恋しいけど

But there's a fire burning in my bones
体の奥で燃えているの

And I still believe
まだ信じてる

Yeah I still believe
そう、まだ信じてるの



And all those things I didn't say
いままで口にしなかったすべてのこと

Wrecking balls inside my brain
頭の中で鉄球がぶつかる

I will scream them loud tonight
今夜、その言葉を叫ぶの

Can you hear my voice this time
聞こえる?私の声が



This is my fight song
これは私の闘いの歌

Take back my life song
人生を取り戻す歌

Prove I'm alright song
私はもう大丈夫だって証明する歌

My power's turned on
準備はできてるの
(Starting right now) I'll be strong
(今、始まる)強い自分になるの

I'll play my fight song
この曲をかけて頑張るの

And I don't really care if nobody else believes
誰も信じてくれなくたってかまわない

Cause I've still got a lot of fight left in me
だって私にはまだ闘う力がみなぎっているんだから

A lot of fight left in me
闘う力がたくさんみなぎってる



Like a small boat on the ocean
海に浮かんだ小さなボート

Sending big waves into motion
大きな波が押し寄せることがある

Like how a single word
たった一言が

Can make a heart open
心を開かせるように

I might only have one match
一本のマッチしか持っていなくたって

But I can make an explosion
大爆発は起こせるもの



This is my fight song
これは私の闘いの歌

Take back my life song
人生を取り戻す歌

Prove I'm alright song
私はもう大丈夫だって証明する歌

My power's turned on
準備はできてるの

(Starting right now) I'll be strong
(今、始まる)強い自分になるの

I'll play my fight song
この曲をかけて頑張るの

And I don't really care if nobody else believes
誰も信じてくれなくたってかまわない

Cause I've still got a lot of fight left in me
だって私にはまだ闘う力がみなぎっているんだから

Now I've still got a lot of fight left in me
私にはまだ闘う力がみなぎってる











この記事へのコメント

ブログランキング・にほんブログ村へ